Stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore

Katehetski ured Splitsko-makarske nadbiskupije u suradnji sa splitskom podružnicom Agencije za odgoj i obrazovanje već tradicionalno organizira prvi stručni skup u novoj nastavnoj godini za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore. Ove godine, stručni skup na temu Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita, održan je 14. rujna 2019. na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Na skupu je sudjelovalo tridesetak vjeroučitelja s područja pet južnih biskupija koji su započeli stažiranje uglavnom po redovnom programu, s ciljem upoznavanja svih preduvjeta potrebnih za stjecanje prve licence za rad u školi.

Stručni skup započeo je prigodnom molitvom, a pozdravnu riječ i dobrodošlicu sudionicima skupa uputio je u ime organizatora mr. sc. don Josip Periš, predstojnik Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije. Nakon kraćeg uvoda u radni dio skupa koji se sastojao od dva bloka predavanja, mr. Periš je održao prvo izlaganje na temu Duhovno-vjernički i profesionalni identitet vjeroučitelja. Ističući da je školski vjeronauk samo jedan od oblika katehetskog poslanja Crkve, pozvao je vjeroučitelje na ozbiljno i odgovorno obavljanje vjeroučiteljske službe, uključivanje u župnu zajednicu te trajno usavršavanje i rast u različitim dimenzijama: općeljudskoj, duhovno-vjerničkoj, teološkoj, didaktičko-metodičkoj i psiho-pedagoškoj. Mr. Periš je osobito naglasio važnost osobe vjeroučitelja kao najvažnijeg čimbenika katehetskog procesa, stavljajući naglasak na njegovu trostruku dimenziju: biti, znati i znati činiti te osposobljenost na različitim područjima kao što su odgoj, komunikacija, animacija i programiranje.

Budući da se u ovoj školskoj godini uvodi prva faza Cjelovite kurikularne reforme pod nazivom Škola za život, drugo predavanje na temu Glavni naglasci kurikularnog pristupa učenju i podučavanju održala je Sabina Marunčić, viša savjetnica za vjeronauk u splitskoj podružnici Agencije za odgoj i obrazovanje. Prikazujući temeljne kurikulske varijable, istaknula je temeljne oznake kurikularne reforme koju obilježava prelazak na kompetencijski sustav i učenička postignuća, za razliku od dosadašnjeg usmjerenog na sadržaj. Dok tradicionalna škola predstavlja sustav usredotočen na učitelja i naglašeno prenošenje znanja, suvremena nastava usmjerena je na stjecanje kompetencija, vještina mišljenja i rješavanja problema, timskog rada i suradničkog učenja, istaknula je prof. Marunčić. U nastavku je prikazala strukturu dokumenta Kurikuluma katoličkog vjeronauka, s posebnim naglaskom na ishode učenja i oblike vrednovanja.

Nakon pauze uslijedio je drugi dio stručnog skupa u kojem je prof. Marunčić upoznala vjeroučitelje pripravnike s načinom ostvarivanja pripravničkog staža i polaganjem stručnog ispita iz vjeronauka. Najprije je održala izlaganje na temu Ostvarivanje pripravničkog staža i polaganje stručnog ispita u kojem je upoznala vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s programom pripravničkog staža, njihovim pravima i obvezama tijekom stažiranja te s postupkom polaganja stručnog ispita.

Nakon tematske rasprave u kojoj su vjeroučitelji imali priliku razjasniti nejasnoće vezane uz različite modele ostvarivanja pripravničkog staža te konkretne situacije pojedinih pripravnika i njihovih mentora, uslijedila je pedagoška radionica na temu Planiranje i izvođenje vjeronaučne nastave kojom je završio stručni skup. U ugodnom i opuštenom ozračju tijekom rada u skupinama vjeroučitelji su promišljali o različitim aspektima motrenja nastavnog rada, rješavajući konkretne zadatke vezane uz planiranje i programiranje, izradu dnevne priprave te kvalitetu komunikacije i interakcije na nastavnom satu. Na samom kraju vjeroučitelji pripravnici su, zahvalni za vrijeme provedeno  u zajedničkom radu i druženju, poželjeli jedni drugima puno uspjeha u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu. (SM)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *